onsdag 3 januari 2018

Slut på "sötbrödsdagarna"

Kuckeliku

Nu är det slut på sötbrödsdagarna för Länsman. I och med det nya året går jag tillbaka till grundschemat igen vilket betyder halvtid i Domsjö. Spelar ingen roll för arbetets skull, det är lika roligt på bägge ställena. Men = Dubbelt så långt - Betyder dubbelt så dyrt 😜😜 Dålig kombination med tanke på lönen jag har som tandsköterska...

Ja, ja, här kommer lite bilder från nyår istället:
Det var en uppsjö av packning som skulle stuvas in i stugan! 
Soffhörnan
Snygg lampa!
Nova har sprättat på sig pyjamasen och står på loftet och spejar
Och vips skulle ungdomarna ut och åka pulka i kolmörkret. Lite svårt med skorna bara 
Nova rustade sig med en pannlampa
Tränar närbilder med kameran
Axel lär Nova övningar - hon fick en sån där boll i julklapp

Jobbigt!
Här önskar jag att jag hade ett större objektiv till kameran. En fågel modell STÖRST kom flygandes och landade i en trädtopp mitt under morgonkaffet på nyårsafton. Den var gigantiskt stor. Vad kan det vara? Havsörn? Kungsörn? 

Mer bilder kommer - nu måste jag älga iväg till Domsjö 

/Synes 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar