fredag 12 januari 2018

Behövs ingen väckare..

Hej hopp

Jag har konstaterat att jag skulle kunna vara utan väckare på morgonen - hela veckan har jag vaknat strax före fem. Hoppas INTE den trenden håller i sig till i morrn bitti 😎
Bildresultat för fröken ur
Minns ni förresten förr i tiden, typ på artonhundratalet😜😜 Då kunde man beställa väckning via "rätte telefon" = en väggfast´n telefon. Det var alltså en rekten männisch som satt och ringde upp de som beställt på tjänsten. Hahahhaa, schysst jobb. Minns att pappa brukade använda den där tjänsten när vi skulle iväg på lydnadstävlingar med hundarna och skulle upp ASTIDIGT och fan vad enträgen damerna var som ringde....gav sig aldrig, och svarade jag - ja, då blev dom inte nöjd förrän "beställaren" av väckningen kom till luren.

Ja, ja, lite nostalgi så här på morgonkvisten!!

Igår konstaterade jag och syrran i alla fall att vi ha vorte rätt så gamla....fast Annicas fika var då lika gott än om man är en gammal kärring
Smörgåstårta och mumsiga bakelser = passade min mage perfekt 👍

Och nu ut och gasa igång bilen
☃☃Minus 25 grader idag ☃☃
/Höres 
"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7955454559"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar