torsdag 12 oktober 2017

Trädgårdsarbete

Huj!

Usch vad dåligt skött min trädgård är. I söndags gjorde jag ett ryck för att få en liten bättring i alla fall. 
Efter tre timmars slavarbete så hade jag rensat, krattat, gått med röjsågen och kapat ner svartvinbärsbusken (som tyvärr var typ stendöd). Och det viktigaste av allt = utökat jordgubbslandet!! 
Den här rabatten blir aldrig färdig. Här var det tänkt att det skulle bli bark ovanpå täckduken, det är ogjort än....
Att gå med röjsågen och trimra var ju enklare än att ha vanliga trimmern när man får ha en sele som tar tyngden 😎
 
Nu har jag avvecklat mitt lilla morotsland och istället ska det bli mer jordgubbar! Passar mig utmärkt 😋😋 Får plantera fler sticklingar till våren
Tog in dom sista morötterna och även några äpplen. Vad tusan ska man ha alla äpplen till???

Nä, nu ska jag ta  mig en redig treogrogg åsså en kaffe på det 
/Tack för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar