lördag 5 augusti 2017

Sista semesterkvällen...

Hej hopp!

Nu är det nära att semestern är slut! Men, jag firar semestern in i det sista genom att tillaga särskilt god middag ikväll. Förrätten fick bli kantarelltoast. Det är ju förjäkla gött!! Dessutom har jag fullt sjå med att göra av med mina kantareller innan årets ska plockas, så det passade bra att göra å vä nån svamp 😎
Nästan så att harne ä godare än skagentoast?? 

Till huvudrätt blev det grillad fläskkarré med potatisgratäng och bearnésås. Potatisgratängen blev svingod! Jag stoppade in den i ugnen redan på förmiddan åsså värmde jag på den nu till middan. Det var ett vinnande koncept! Krämig och supersmarrig blev den. Det ska jag komma ihåg till nästa gång. 

Och nu är det bara efterrätten som fattas - Men, tyvärr har jag inte kommit på vad det ska bli än....ja,ja tar väl ett vinglas medans jag funderar 🍸🍸

/Puss å kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar