tisdag 8 augusti 2017

REKORD!

Hello 

Alltså, hur i hela friden kan det vara så gigantiskt mycket jordgubbar i år??? Det är REKORD i mitt land!! Det bara kryllar av jordgubbar och när jag plockat och sedan tittar sig omkring är det lika fullt ändå. Härligt! Jag älskar jordgubbar = gott och nyttigt💕💕 Och nästan inga dåliga jordgubbar, inge mögel och skit som det brukar kunna va. 

Igår plockade jag in ytterligare några liter mogna fina jordgubbar. Nu har jag fryst in kanske åtta liter gubbar plus allt vi har ätit upp såklart. KUL att det frodas när man ävles och har ett land 😎

Kanske jag måste slå till och göra en riktig frozen strawberry daquiri på egna jordgubbar. Har inte gjort nån sån i sommar. Fast det har ju för klåen inte varit nån sommar heller...

Nu mera kaffe 
/Puss å kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar