lördag 3 juni 2017

STÄDDAG I VIKA!

God morgon

Visst kommer ni till Vika idag och hjälper till att göra vår badplats fin inför kommande badsäsong?? Troligen blir det väl en riktig TÖRHET sommar som kräver mycket bad och då vill vi ju ha en fin badplats 🌞🌞🌞🌞 (I och för sig känns badning lite avlägset just idag med en temperatur på 1.8 grader nu på morgonen...) Men, städa ska vi göra ändå

Klockan 10.00 börjar vi och SSK bjuder på hamburgare, kaffe och kaka! 
VÄLKOMNA TILL VIKA


Hörrni! Igår kväll fick jag äntligen prova min nya systemkamera. Jag och Oscar begav oss ut på en liten fotosväng när väl batteriet hade laddat klart. En sväng runt byn. Testade olika inställningar och färglägen:
Första bilden! Hittade en instruktionsbok för Mercedes i diket...Vem tusan ha kasta den?? FIN bild blev det i alla fall. 

Centrumskylten tillsammans med den "bolliga" tallen
Close up på en kotte. 
Och samma närbildsinställning på en gren..
En liten anka simmar i tjärnen
Skärpan på bakgrunden istället för på blommorna
Och sist men inte minst svängade vi in till Junifräs och tog en närbild!! 

Riktigt KUL att fotografera. Men, det är inte lätt. Man kanske måste anmäla sig till en kurs?

Näpp, nu ska jag fixa snoddas till fikat i Vika
/Hörs Hej 











1 kommentar:

  1. Men åh vad jag blir avis... jag vill också ja en systemkamera... tro jag måste köpa en snarast ! Då kan vi gå kurs båda två!! Tack matning av katten ��

    SvaraRadera