söndag 23 april 2017

Trasig sträng!

Hello 

Vad tusan! Jag lyckades ju spela sönder strängen på gitarren i påsk - Så det är helt stiltje i träningen 😝😝 Fast jag har fått hem nya strängar nu. Var och hämtade ut paketet på Bredbyn i eftermiddag, så nu gäll det bara att kunna stränga om gitarraset!! Är säkert lika svårt som själva spelningen 🎸🎸🎸
Tro om billigt betyder bra???

Å nu funderar jag på om det ens är någon gitarrkurs ikväll. Tror om jag minns rätt att det är inställt på grund av Macken-Årsmötet. Va Bra! Då har jag lång tid på mig att få på nya strängarna. 

Så nu googlar jag iväg och letar sträng-tips 

/ Tjingeling 


2 kommentarer:

  1. Strängbyte brukar va spännande... å sen måste man ju spänna och stämma om eländet tills den tajtat ut sig... men det ska nog gå ba du knövlar på... å förresten så va spelemännen på plats än fast det va möte...

    SvaraRadera
  2. Tur jag har min räddare i nöden - Ubbegubben ska hjälpa mig med strängarna (y)

    SvaraRadera