torsdag 6 april 2017

1177..

Hej å hå

Oscar mår inte alls bra, nu har han varit illamående och slö i snart en vecka. Upptäckte i torsdags att han inte verkade så pigg och så har det fortsatt och sen i Lördags har han mått riktigt dåligt. Illamående går i vågor och försöker han att äta/dricka något mår han sämre.

I alla fulla fall så ringde jag 1177 igår för nu börjar jag tröttna på att det aldrig ger sig. Å svaret var som jag trodde. Troligen är det biverkningar på antibiotikan. Usch, vad besvärligt! Man blir typ sjukare av medicinen än av ursprungssjukdomen 😢😢 Nu tog han sista av kuren i måndags så jag undrar hur länge i efterhand det håller i sig?
Bildresultat för tikacillin
Tipset jag fick var att ge vätskeersättning och att eventuellt prova ge åksjuketabletter. Och såklart ringa till Hälsocentralen idag. Så det ska jag försöka göra - I alla fall så eländet hamnar i nån journal. Man vill ju inte att han ska få Tikacillin nån mer gång. OM det nu beror på antibiotikan.


/Tack och adjö från en LESS person 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar