onsdag 7 december 2016

Baka strassburgare!

God afton

Alltså - Varför lär jag mig ALDRIG??? Jag tycker att strassburgare är väldigt gott, å då vill jag ju gärna baka dom varje jul. Och varje gång blir det likadant = Resultatet blir katastrof, kakorna ser ut som nå missfoster 😁 Men, man kan väl hotta till fulingarna med lite pudrat florsocker på toppen....

Fast det är en gåta för mig hur alla andra lyckas med sina strassburgare. Man måste ju göra degen så fågla lös för att ens ha möjlighet att kunna spritsa ut degen, och då blir resultatet därefter. Allt bara flyter ut!
 
Innan kakorna åkte in i ugnen va dom väl OK. Inte pedantiskt spritsade men dom dög - Fast efter gräddning blev det INTE bra!! Som vanligt alltså.

Ja, ja, tur att degen va god i alla fall 😎😎
Bildresultat för årets julkalender 
Ikväll har jag lyckats se ett avsnitt av årets julkalender. Har liksom missat de sex första avsnitten. Jag tycker den va ju riktigt bra. 

/Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar