lördag 8 oktober 2016

Mot ÖSTERSUND :-)

Tjo flöjt!

Uppe i tidig otta idag med....Tänkte brassa iväg till Östersund fram å tebaks :-)))) Största kaffetermosen jag hittade är fylld, och korgen med fikat är klart. Mums vad gott det ska bli!! Fika är ett måste när man ska ut på turné. Tänker på Mormor och Morfar. Dom stannade alltid efter vägen och drack kaffe när dom va ute. Spelade nog ingen roll om sträckan dom skulle åka var lång eller kort. Gamm-falke ä KLOKA människor!!
Bildresultat för kaffekopp med fat
Och kaffet dracks såklart i såna här fina kaffekoppar :-) 
Jag redo för Skördeauktion
Nova spejar in auktionsbordet....och gör en fin min som vanligt 
Alltså, det fanns massor med delikatesser! Färska kantareller, potatis, tunnbröd, ostar mm.
Den här korgen var ju bara hur fin som helst. Med hemodlade grönsaker
Här ser ni delar av mina fynd. Hemstickade små kläder. Tänker på vilket enormt arbete den som gjort dessa lagt ner :-) 
Nova var helnöjd med kläderna som passar precis till dockorna
Och själv var jag MER ÄN HELNÖJD över mina nya hemstickade sockar!!! Kolla in hantverket! Rainbows-tema är det på dom också. Det gjorde inte saken sämre :-) Vem har stickat dessa skönheter undrar jag? 

Nä, nu tar jag mig en redig kaffekopp innan det bär iväg - Östersund here we come!!

/Puss å kram 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar