tisdag 18 oktober 2016

Jag gillar inte älgar...



Tjo ho!
Bildresultat för älgkviga eller ko
Igår när jag var ute och sprang så stod det vips en älgko och stirrade på mig bara nån meter ned på en lägda i Mosjö. Det gillade jag inte! Blev ju jätterädd och trodde den skulle anfalla mig, hö, hö ,hö! Älgen stod bara som ett fån och glodde på mig hur länge som helst. Tillslut klafsa den iväg bort till en skogskant och stod där å tjika på mig istället....Vört älgen tyckte jag såg ut som ett fån a? Troligen.

Å annars? 
Jo, i morse hade jag det stressigt värre. Oscar hade nämligen beställt på flätor i håret. Hujedamej, det var inte lätt för mamsen att fixa. Flätor är liksom högsta mode på killar nu för tiiiin. Man häng inte med i svängarna längre. Så här ska det visst se ut:
Bildresultat för man braid
Bildresultat för man braid

Bildresultat för man braid

Riktigt snyggt! Men, inte riktigt lätt att få till. Alltså, vilken TUR att jag inte kom in på frisörlinjen på gymnasiet. Jag sökte ju den utbildningen,  men, hade inte betyg så det räckte till. På den tiden va betygsskalan 1-5 och om jag inte minns fel så var det väl typ nästan 5.0 som gällde för att komma in på frisör. 
He, he, Vört jag behöv träna lite mera.....åsså behövs det MYCKET skum å spray.

/Tack å hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar