tisdag 11 oktober 2016

39 grader...

Kuckeliku,

Typiskt! Igår kom Oscar hem och va alldeles likblek. 39 graders feber och illamående. Bajskorv! Så resten av dagen/kvällen fördrev han under en filt på soffan, och än idag har jag inte sett till honom. Han måste alltså va riktigt sjuk för den pojken sover aldrig i onödan....

Nu ni! Nu har jag skrämt igång överföringen av bilderna. Här kommer flott-köpar-dagen i bilder:
Vi for i god tid för att hinna in en sväng på "Loppis på Gården". Östersunds bamsestora loppis. Där fanns det väldigt mycket fint. Bland annat en superläcker rokokoinspirerad kökssoffa för ynka 600 kr. Synd bara att den var klädd i grön sammet....och att jag inte har nån plats för en rokokokökssoffa :-) 
Här har "aktivitetsflotten" kommit fram till stranden, bogserad med båt.
Del nummer två ska upp på släpvagnen. Den var tung som svinet!! Å harn smopajka som sålde flotten va inte starkast här på jorden :-) Jag undrar just hur grabbarna hade planerat det hela....dealen var att när vi kom till Östersund skulle flotten redan vara upptagen på land så vi kunde börja kapa och lasta direkt. Blev inte riktigt så...Hur i hela friden hade dom tänkt få upp den? Iklädda vita låga sneakers, utan handskar, verktyg och inga dragresurser. Tur att vi hade en rekten bil som kunde baxa upp flotten på land. 
En hel del tunnor behövs till en flotte. 15 stycken närmare bestämt :-) 
Lastat och på väg. Här tjuvparkerade vi för att gå på restaurang och äta en väldigt försenad lunch. 
Det följde med fyra prima barstolar på köpet också. Kan va bra att ha...
För titta här! Flotten är utrustad med ett barbord. Här hade smopajka tänkt till i alla fall. Passar mig perfekt. Där ska jag blanda smarriga svalkande sommardrinkar :-) 
Avlastningen i Gultjäl gick suveränt bra och nu ligger flotten och gonar sig tills det blir vår. Då blir det sjösättning. Längtar!! 
Vet ni hur himla vackert det är i Gultjäl??
Utsikten från Annica och Mats stuga är underbar! 
Uteplats med utsikt över Ångermanälven. Vi fick även gå invändig husesyn eftersom nuvarande ägare fanns på plats. Hur fint och mysigt som helst, med inglasad altan ut mot älven och nere i sällskapsrummet finns öppenspis och samma härliga utsikt. Annica och Mats, ni har gjort ett riktigt KLIPP säger jag!! 

Näpp. Nu ska jag göra ett sista ryck med käkkirurgin, sista inlämning är idag. och sen blir det till att brassa iväg till stan. Nova ska till ögonläkaren igen. 

/Tjing 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar