lördag 3 september 2016

Tomt i svampkorgen...



God morning 

Klockan är åtta och Länsman tar sin tredje kopp rykande starkt kaffe. MUMS!!

Vad händer annars då? Jo, igår gick saftmajan varm här i huset igen. Verkligen användbar pryl det där :-) Jag råkade upptäcka att rabarberna vuxit upp igen så jag kokade saft av rabarber och äpplen. Den blev riktigt god!! Nu har jag så mycket saft i frysen så jag vet i tusan om jag kan koka nå mer....ska väl va om jag får tag i nå mer blåbär i så fall.

Å svampturen jag och morsan va på här om kvällen blev inte nån hit direkt! För det första hade vi inge kaffe med oss (vilket ä jävligt viktigt för en lyckad svamptur) Å för det andra hittade jag NOLL svampar!
Bildresultat för lantislygdman svampkorg
Och ungefär så här såg det ut i morsans korg. Ha, ha! Ja, vi kan ju inte ligga på topp jämnt....
Det är ju kul att vara i skogen ändå. Här hittade jag en snöggen stubbe t ex..
Åsså en äkta penis-svamp! Tyvärr va just denna oätlig

Förhoppningsvis blir det nån mer svamptur i helgen. På måndag drar ju älgjakten igång så då kan man inte gärna trava omkring hur som helst i skogen. 

Nä hörrni! Nu ska jag ta och läsa igenom min rapport i Systematiskt arbetsmiljöarbete en sista gång och sedan skicka in den. Sen går jag "på helg"!! 

/Puss å kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar