tisdag 20 september 2016

Svamp...för hundrade gången ;-)

Morning!

Behöver jag ens berätta vad jag roade mig med i går kväll? Svampplockning för tredje dagen i rad. Det är så himla skoj att trava runt i skogen. Ett kungligt nöje! Man får frisk luft, får vara i skogen och får dessutom eventuellt några goda svampar med sig hem. Suverän sysselsättning om ni frågar mig ;-)

Värsta konstverket!


Det här gillas däremot INTE! Va äre för jäkla slöfockar som varit i farten? Bäarselstryk ska dom ha!!


Fingersvamp: Experter avråder numera en från att äta gul fingersvamp, och jag lyder gärna. Dom ser ju inte goda ut heller “Gula fingersvampar betraktades förr som goda matsvampar. Idag vet man att det finns flera arter som är svåra att skilja från varandra, och minst en av dem är svagt giftig" Därför bör man inte äta gula fingersvampar. 

Det här är söndagens skörd = Helnöjd Linda!

Nova hittade en trevlig fåtölj i skogen....och tillhörande skägg

Harne va typ enda svampen vi hittade igår. Två lustiga väldigt långa och smala svampar. Tror tametusan det är någon form av psykoaktiv svamp, dvs varsågod att bli hög!

Nä, nu får det vara slutsurrat om svamp för en stund. Nu ska jag plugga....och gruva mig inför vaccinationen jag ska göra i eftermiddag. Ska vaccinera mig mot hepatit B. Eftersom man kan råka stöta på det inom tandvårdsyrket är det lika bra att gardera sig.

/Tjing 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar