fredag 23 september 2016

Ortodonti...

Hello!

Men, fy vad drygt det är med denna ortodontiuppgift! Ser aldrig nåt slut på den....Tur att det är en vecka kvar på denna uppgift. Förhoppningsvis hinner jag få nån ordning på eländet innan dess. Väldigt mycket svåra ord och förklaringar som man måste ha pejl på för att förstå!
Bildresultat för quad-helixBildresultat för klammerplåt
En quad-helix                                                    Och en klammerplåt

Sen är det inte det lättaste att reda ut varför och när man väljer en viss sorts apparatur. Minns i alla fall att jag hade en sån där kluns när jag var liten. Och i och med detta ämne så förstår jag att det var en Aktivator jag hade.
Bildresultat för aktivator tandställning
Så här såg Aktivatorn ut. Fast inte så här läcker färg förstås. 


Ja, ja! Bäst att fortsätta plugga då.....så man får göra helg nån gång. Det är ju FREDAG igen!! 

/Tjing 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar