onsdag 14 september 2016

Anden i glaset...

Hö, hö, hö!! 

Alltså går inte utvecklingen framåt?? Tänk att ungdomen idag vill prova på exakt samma experiment som man själv höll på med för typ 30 år sedan! Det var riktigt uppspelta ungdomar som kom hem igår och skulle köra anden i glaset....Spännande!? Fast jag kunde ju informera dom direkt att det VERKLIGEN INTE fungerar.
Bildresultat för anden i glaset
I alla fulla fall så var det fullt sjå med alla möjliga förberedelser. Det skulle vara saltringar, levande ljus och trätändstickor. En modern tändare gick inte för sig. He, he! Den där saltringen minns jag inte från då jag va liten :-) Vört reglerna har ändras lite på trettio år?

Och vet ni vad? OM glaset mot förmodan skulle röra på sig är den vetenskapliga förklaringen att deltagarna själva, medvetet eller omedvetet styr glaset!

Nåt som däremot inte fanns för trettio år sedan är Snapchat. Jag är så förundrad över att ungdomen orkar hålla på å skicka dessa snapar till höger och vänster. Att dom inte tröttnar? Fast när jag tänker efter så kanske det är rätt kul ändå. Man kan ju ändra sina bilder till att bli allt möjligt:
God natt från en Alien? Jättekul!

Å här är Polisen som mitt i gatan står! Lika kul det här med :-)) 


Nä, nu är det sluttramsat 
Här ska pluggas, 
Om inte andarna kommer och tar mig förstås! 

/Puss å kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar