tisdag 9 augusti 2016

Vilken mysig dag!



Hello,

Åh, vad mysigt det var igår att bara vara hemma och polimasa hela dagen. Hann med alla möjliga små projekt. Gjorde några storkok med mat, började baka inför pizzakvällen och fotbollens dag. Avfrostade frysen i källaren och sist men inte minst så plockade jag vinbär och kokade saft i saftmajan!
Bildresultat för lantislygdman koka saft
Åh, vad jag gillar saftmajan, så enkelt att koka saft å inge söl å elände blir det :-) Nu ska jag bara försöka hitta nåt bra recept på Äppelsaft....har försökt flera gånger att göra saft av egna äpplen, men det blir aldrig riktigt gott! Det borde väl gå att få till tyck jag. Äppeljuice som man köper ä ju gott? 

Bildresultat för lantislygdman äppelträd
Snart är äpplena mogna! 

Åsså undrar jag hur det är med Karl Johan svampen i år? Finns det några, å är dom färdiga att plocka snart?? Måste nog iväg till mitt hemliga ställe idag och checka!

/OVER AND OUT 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar