onsdag 17 augusti 2016

Snapstillverkning pågår!

Tjo faderittan!

Igår när jag liks va te stan passade jag på att köpa hem krondill inför kommande kräftkalas....troligen om allt går som det ska kokar vi ju våra egna kräftor i år också :-) NICE!!

Jag har länge varit sugen på att prova göra egenkryddad snaps, har aldrig provat det nån gång. Men, nu har jag kommit till skott! Mjölkdrinkarna förra helgen har alltså inte skrämt Länsman. Så igår kväll roade jag mig med att krydda tre sorters snaps. Hoppas dom blir smarriga nu då. Å tre olika sorter betyder ju att man får tre snapsar - per man! 
Krondill och 80% sprit....harne bli snaps som bär hem hälsningen de! 
Tre olika egenpåhittade snapsar. En Citron-dill-snaps. En Kanel-pomerans-snaps....och sist men inte minst en Blåbär-äpple-snaps! Hoppas dom blir goda nu då. Blåbärssnapsen har jag stora förhoppningar på :-) 

Nu måste jag börja med TVÄTTBERGET!! Det är större än någonsin

/Syns å hörs




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar