torsdag 4 augusti 2016

Scoutlägret i full gång!

Morrn!

Ni har väl inte missat att det pågår ett stort scoutläger vid Stugusjön? Så igår tog Oscar sitt pick och pack och drog på läger. 140 deltagare från olika grupper finns på plats och igår var det full fart där nedanför Hasse. Det byggdes, bars slanor, satts upp tält mm. Hur vet jag detta nu då? Jo, jag va inte sämre än att jag i ren nyfikenhet brassa dit vä mercan för att få mig en titt på vad som pågår :-))) Jag har aldrig varit på nåt scoutläger.
Scoutbyn under uppbyggnad
Och på fredag får man gå på lägerbål!

Jag tordes inte gå fram och spionera.....nån måtta får det va på nyfikna föräldrar :-) Så jag knäppte bilder ifrån vägen. Även vid badplatsen var det full huggning såg jag. Vört de större ungdomarna håll till där? 

Hoppas dom får en kanonbra lägervecka alla deltagare och ledare! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar