lördag 6 augusti 2016

När man får oväntat besök...

Kuckeliku!

Vilken bra dag det blev igår. Startade med ett pass på Bosch, sedan när jag kom hem drog jag, Ethel och mamma iväg till bärskogen. Och tusan vilka bär vi hitta!! Jag fick rakt hallondjävulen i mig. Man plocka och plocka å kan inte sluta.....men, jag hade ju en tid att passa så vi fick ge upp tillslut och då hade jag 4 liter prima hallon med mig hem 
Så nu har jag gjort en laddning HALLONLIKÖR. Synd bara att den ska stå och gona sig i tre månader. Så länge orkar jag knappast vänta? Vill ni prova att göra så kommer receptet här:

Hallonlikör
En kvarting vodka
600 g hallon 
2.5 dl socker 

Häll ner alltihopa i en glasburk. Skruva på locket och ställ sedan burken svalt och mörkt i ett par månader, kom ihåg att vända runt på burken lite ibland. Sila och häll upp i fin flaska. KLART!  

Efter hallonskogen var det bara att svida om och fara på lägerbål vid Stugusjön. Intressant att få se på nära håll det dom har byggt. 
Solsken över lägret

Ebba Molin´s

Lägerbålet uppe på backen

En brandman kom på besök 


Oscar visar deras matplats

Kaffekokning på G!


Och nu till överskriften!

Kvällen avslutades med en trevlig altansittning där en av gästerna till allas förtjusning hade en Kapten Morgan med sig. De ä mumma de!! Sen fick vi rejäl underhållning när "Robban från Bredbyn" plötsligt dök upp....HA, HA! Skratta så tårar´n rann. 
Här är han, Robban, tillsammans med "lörvpössa-göbben" i reklamfilmen som dom gjorde till Jockes flyttfirma. A-J Express. Jag bjöd förresten in Robban te pizzafesten den 20/8 :-))))) 

Nä, hörrni! Nu ska jag snart hämta hem pojken från lägret och sen blir det till å förbereda kvällens TRÄNINGSLÄGER. Vi ska nämligen provbaka pizza inför Pizzafesten. Vi måste ju checka så vi har dom rätta movsen då det gäll utbakningen....

/Puss å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar