torsdag 25 augusti 2016

Köpmanholmen by night ;-)

God morgon!
Som överskriften säger brände jag iväg till Köpmanholmen en sväng igår kväll......Va ju typ hundra år sedan man hade nåt ärende dit (förutom en raketsväng förbi för några år sedan då vi letade svamp...) I alla fulla fall så var ärendet att Oscar hade köpt en telefon som skulle hämtas. 
Bildresultat för köpmanholmen
Å döm om min förvåning när vi svänga in på gatan och jag såg huset vi skulle till. Jag insåg att jag faktiskt varit på nattlig utflykt just i den kåken för ca 25 år sedan!!! Jag var chaufför till Göran Hellgren och av nån anledning hamnade vi i det där huset. Minns däremot inte vad han hette han vi hälsade på. Fick då köra en snöggen bil den natten - Fenmerca!! Numera är jag aldrig chaufför - Jag gillar vin alldeles för mycket ;-) 

Nu till nåt helt annat:

I tisdags var det fotbollsavslutning vid Minigolfbanan för alla spelare i Viking-cup. Det bjöds på hamburgare och delades ut medaljer! Om vi lyckas få nån tränare kan vi här i Skorped nästa år ha ett både ett Viking-cup lag och ett "tjej-lag". Helt otroligt att det finns så mycket barn!! Så hojta till om ni känner er manade att va tränare. 


Nova med sin medalj

Nä, nu måste jag hoppa in i duschen. Idag är det Sollefteå som gäller hela dagen. Föreläsningar, kursgenomgång osv. Å det första som ska göras är muntlig redovisning. Å jag har förberett mig alldeles för dåligt!!

/Hörs å syns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar