onsdag 22 juni 2016

Min första infiltrationsanestesi!





Kuckeliku!

Bildresultat för anestesi spruta tandvård
Åh, vad nöjd jag är över gårdagens praktik. Jag fick både depurera på patient, sen fick jag fissurförsegla på riktigt och sist men inte minst fick jag och Anna prova att ge varandra infiltrationsanestesi. Riktigt intressant! Nu gäller det bara att fortsätta träna så man får kläm på det hela :-)
Bildresultat för anestesi tandvård
Hoppas vi har möjlighet att prova idag med......Sen att jag var bedövad ända till halv sju på kvällen gör inget. Mjölken rann ut på sidan när jag skulle äta middag, he, he!! Vört man inte behöv så mycket bedövning. En halv ampull Citanest å jag var bedövad typ tre och en halv timme.

Jag har inte haft bedövning sen jag var liten, så det var nyttig att ha fått anestesi också, för att veta hur det kan kännas för patienten tycker jag.

Ja ha, annars då? 

Trodde jag skulle hinna packa så mycket igår kväll. Men, det blev i princip ingenting. Det betyder att jag måste göra ett bamsestort RYCK ikväll istället. För i morgon brassar vi iväg mot Kusten!!! Det är där solen kommer att skina i midsommar.....det har jag spått i alla fall, å jag borde vara lika trovärdig som SMHI och YR!

/Over and out



2 kommentarer:

  1. Jag har ingen ordning på packningen heller men det blir nog bra i slutändan!!

    SvaraRadera
  2. Då är vi i fas kan man säga! Ja, bara vi ha bikinisarna med så räcker det....å lite vin förstås ;-)

    SvaraRadera