fredag 24 juni 2016

God morgon ifrån Docksta :-)


Hej hopp!! 
Vet ni hur härligt det är här i Docksta?? Så himla fint och nära till havet. Igår hade vi riktigt mysigt med chill i stugan, promenad ner till sjöboden och kvällen avslutades med ost och kex i stugan. 
Härmed förklarade vi STUGAN invigd!! Här behövs ingen tv. Kolla in den underbara utsikten i bakgrunden :-)





Jag, Nils och Nova plockade sju sorters blommor på väg hem ifrån sjöboden. Ni vet väl att man ska lägga sju olika sorters blommor och lägga under kudden på natten mot midsommarafton. Då ska man drömma om sin blivande kärlek......Ja, det funkar säkert!!! Själv satte jag mina sju sorter i en vas ;-)

Idag är det midsommar och senare idag ska det bli sill-lunch nere vid bryggan. Och vet ni vad?? Igår kväll vakade det av riktiga groffsingar strax utanför sjöboden. Så idag ska jag rigga mina spön och dra upp en saftig HAVSÖRING!!! Jag har både abbar´n och räkor med mig som agn.

Visar väl upp fångsten senare idag

/Tjing!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar