lördag 4 juni 2016

Frozen strawberry daiquiri :-)))

Tjo flöjt! 

Tänk vilken TUR jag hade. Först hittade jag jordgubbar på halva priset på affär´n å sedan när jag kom hem lyckades jag även hittar en flaska rom!! Sagt å gjort - nu jämarn ska det bli Frozen strawberry daiquiri! Det är ju bland det godaste som finns.
Bildresultat för frozen strawberry daiquiriBildresultat för frozen strawberry daiquiriBildresultat för frozen strawberry daiquiri
När jag gör denna drink bruka jag "ävles" å sila bort alla frön ur jordgubbsblandningen. Då blir det ännu mumsigare. Jag kör jordgubbarna i mixern tillsätter sockerlag och pressad citron efter behag. Sedan silar jag bort fröna och slänger i en redig skvätt rom. Sen skjuts in i frysen - KLART!

GOTT SOM RÄCKER KORT....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar