tisdag 14 juni 2016

Att göra dip dye hemma

Tjo flöjt! 

Nova hade beställt att få dip dye färgning i håret inför avslutningen. Så det roade vi oss med i Söndags. Det gick faktiskt bättre än jag trodde....Vört man bli ut för å testa på sig själv a???
Jag kammade håret i mittbena och gjorde två "exakt" lika stora tofsar på var sida 

Och sen en tofs som markering hur högt upp man vill ha färgen. Här tog vi till och med fram tumstocken för att få rätt längd. Ögonmåttet ska man inte lita på. Inte mitt i alla fall. 
Sen smetade vi in färg i topparna och lät verka i 45 minuter. 
KLART! En rosa dip dye. 

Vill man få till sån där pastellig rosa färg måste man bleka upp topparna först. det kändes lite för svårt för mig. Så vi nöjde oss med mörk rosa färg. Får väl se framöver om vi vågar oss på det? 

Å annars?

Jo. Idag är det avslutning för barnen. Vad härligt med sommarlov. Synd bara att jag missar det i år igen. Nästa år ska jag då försöka vara på plats. Tur att Farmor lovat att ta hand om barnen :-) 

/Tjingeling 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar