måndag 27 juni 2016

Att fiska i havet...

Kuckeliku!

Måndag och nu drar sista praktikveckan igång. Är så kul att vara ute på fältet och lära sig nå vett :-) Gruvar mig bara lite för rapporten som ska skrivas. Man kommer liksom ifrån skrivandet när man jobbar.

Nu till nåt helt annat:

Är det nån som vet hur man fiskar i havet? Alltså, hur man fiskar vet jag ju....man släng ut en krok och väntar på napp. Men, HUR gör man för att få napp???? Körde bottenmete vid stugan i helgen och räkorna försvann hela tiden men ingen fisk fastnade på kroken. Sen la jag även ut burar med agn och där fick vi några slemmiga firrar, plus en liten havsöring/lax.
Solnedgång vid bryggan. Myspys!! 

Midsommarmorgon och Länsman håller på att rigga sin utrustning...
Nova ska ut och åka ring efter vattenskotern.
Nils var snäll och hjälpte till att vittja burarna. Här visar han upp öringen (obs! Den stora är agnet)

På väg att sjösätta
Såna här snuskiga typer fick vi några stycken av....En av grannarna sa att det var Simpor. Dom va långsmala och lealösa varelser. Huvva, dom åkte direkt tillbaka i havet igen. 

Jag har i alla fall bestämt att nästa gång jag åker till Docksa då ska jag förbaske mig fixa ett riktigt nät att lägga ut. Det skulle va SÅ spännande!! 

/Puss å kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar