torsdag 12 maj 2016

Två "jobb" sökta!



Tjao!

Igår mailade jag iväg två förfrågningar för att få chans att jobba lite extra i sommar. Får väl se om det kommer nåt svar. När man söker arbete inom lokalvård hos ISS då måste man utföra ett "Svensk-läs-förståelse-test" för att kunna gå vidare i ansökningsgallringen. Gör man inte testet så försvinner man ur ansökningen, och jag antar att man blir utslängd om man inte får nog många rätt på svenska-testet också :-)))

Det var inte bara jobb jag sökte igår. Jag drog till och satte årets morötter också. Jag hade egentligen tänkt att skita i morötterna och sätta igen det lilla landet med jordgubbar istället. Men, se det gick inte! Det blev ett stort NEJ ifrån Nova. Hon vill ha egenodlade morötter och självklart ska hon få det. 
Lustigt med jordgubbsplantorna, dom sprider sig gärna utanför pallkragarna också
Morotsfröna är satta, nu ska det bara vattnas och täckas med fiberduk
Å här är det GODSAKER på G!! Att göra rabarbersaft är ett måste varje år. Lika gott till saftkalas som till en redig busgrogg! 

Bildresultat för lantislygdman morötter
Nova stoltserar med en morotsskörd. Jag skulle vilja ha ett litet potatisland också....men, det gör ju sig inte själv direkt. Jag måste ju gräva upp ett i så fall :-)

/Tjing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar