måndag 16 maj 2016

Fiskekort..

Tjo ho!

Måndag igen då :-) Å det gå ju för sig det med. Idag ska jag göra färdigt det sista på rapporten, sen finns det ett tvättberg som inte är av denna värld som måste strykas. Och sist men inte minst måste springkarriären underhållas. Synd bara att jag fått flera blåsor på en fot. Not god!

Här kommer fler bilder ifrån helgens utflykt 
En eldstad är ett måste. Att få sitta och lyssna på eldens sprakande ljud och kanske grilla sig en liten korv. De är grejjer det!! 
Oscar spejar ut över vattnet
Paus...
Inte jag som fiskar, men jag fick hålla upp fångsten ;-) 
Dom som fiskade fick några rediga bitar! 
Rofyllt. Det blev alldeles vindstilla fram på kvällningen 
Och det bästa av allt. Fångsten fick följa med hem till mig. Så söndagsmiddagen bestod av ugnsstekt öring med pressad potatis och citronsås. Göttans!!! Man ska ta vara på det som naturen bjuder på. Tänk bara om gädda vore lika gott som öring....

I alla fulla fall så ska jag försöka bekomma mig ett sånt däringa fiskekort så jag också kan ta spöt med mig och dra några fina fiskar. Ska försöka ordna det idag :-) 


/Syns å hörs











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar