onsdag 20 april 2016

Nära döden upplevelse...

                                              Håhåjaja...
Bildresultat för död fisk
Mina guppysar i akvariet har det inte lätt. Guppy-mamman fick sig en nära döden upplevelse igår när jag skulle byta vatten och rengöra.
Bildresultat för dead fish
Jag flyttar över fiskarna till en plastburk medans akvariet rengörs. Så efter en LÅNG stund råka jag slänga ett getöga bort på bänken där burken med fiskarna står. Ja ha!! Där ligger guppy-morsan å djupandas på bänken....hon hade hoppat ur burken. Såg rätt så uttorkad ut kan jag meddela! Skyndade mig å slänga ner firren i vattnet, och jodå,  hon lever, men ser väl inte så där sprudlande fräsch ut...
Mina Guppys ser då inte så här ståtliga ut

Whats up idag då?

* Jo, Länsman måste göra ett ryck och städa bort alla vinterskor. Usch, vad tråkigt. Smutsiga är dom      också, så det första som måste göras är att rengöra varenda sko!!! 

* Sen ska jag försöka få iväg två jobbansökningar. Tandsköterskor sökes på två ställen i stan :-) 

* Och sist men inte minst ska rapporten i SMITTSKYDDSLAGEN skickas in. Sista dag för 
   inlämning idag.

/Adjöken 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar