fredag 15 april 2016

Mangosorbet

Morning,

Vill ni göra en jättesmarrig MANGOSORBET som passar utmärkt som efterrätt till helgen middag? Bra! Här kommer receptet, gott och jättelätt att göra i glassmaskinen

MANGOSORBET

2 förpackningar frusen mango
1-2 citroner efter behag
1-2 dl socker
2 dl vatten

Bär till garnering

Koka vatten och socker (vi tog 1 1/2 dl socker) till en lag i ca 5 min. Låt svalna. Mixa mangon och sockerlagen i matberedare plus pressa ner saften av citronerna. Mixa ordentligt så sörjan blir alldeles slät. Kör i glassmaskin och frys sedan in i väntan på att mumsa upp ALLTIHOP!

Verkligen fräsch efterrätt tyckte jag. Inte så där fettig å så....och vet ni vad jag tror. Att denna sorbet skulle bli KANON om man hällde en deciliter ljus rom ovanpå vid servering. Då snacka vi Mumma!!

Apropå ingenting =  Jag hörde på nyheterna nu på morgonen att idag är det 10 veckor till midsommar!!! Herregud vad tiden går fort :-)

Nu ska jag roa mig med att läsa ett ramdokument om äldretandvård, och sen ska jag försöka kasta iväg några jobbansökningar tror jag. Finns just nu två annonser där dom söker tandsköterskor i Örnsköldsvik. En på folktandvården och en privat.

ADJÖKEN 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar