måndag 25 april 2016

Gasa igång veckan,

Kuckeliku! 

Då vare måndag....och svintråkigt väder. Usch, vad fasen ska denna snö duga till nu??? Jag har ju packat undan alla vintriga skor redan. Suck!

Denna vecka började för min del med en bamsestor kanna med kaffe, som tyvärr hann ta slut innan klockan ens va åtta på morgonen. Det går åt mycket kaffe då man pluggar

Bildresultat för kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker

Kaffe ä göttans de!

Idag har jag också passat posten och skickat iväg lite grejsmojs som jag sålt på Tradera. Posten har sån himla schysst tjänst som heter "skicka direkt". Man mäter och väger paketet själv och betalar sedan frakten direkt på nätet. Sen skriver man ut en adresslapp - klart!! Hur lätt som helst, och det bästa av allt är att det verkar gå bra att skicka iväg paketen med Postbilen när den kommer. 

När jag skulle börja använda denna tjänst skickade jag förfrågan till posten om hur det fungerade med att skicka dessa paket med postbilen. Svaret jag fick var:

"Om man har försändelser som ska hämtas upp av lantbrevbäraren så är det inget som vi tillhandahåller längre, det är en numera nedlagd tjänst. Om du vill skicka ett paket eller brev hänvisas du till närmsta ombud eller brevlåda. På vissa ställen kan det dock fortfarande vara möjligt."

Jag provade i alla fall att stoppa postbilen och skicka paketen och de två gånger jag gjort detta har det gått bra. Jag antar att vi i Anundsjö tillhör det posten menar "på vissa ställen". Vilken TUR att man bor just här då och får sån fin service av Lantbrevbärarna :-))))))) 

Vört man ska ta och koka sig en redig panna kaffe, och fortsätta med rapporten i Äldretandvård

/Tack å huj  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar