måndag 11 april 2016

Elda by night!!

Tjo flöjt!

Elda är ju rakt för bra tidsfördriv. I lördags var det stora eldningskvällen hos Morsan. Jag och Oscar anmälde oss som frivilliga medhjälpare....Eller medhjälpare....Jag va mest i chocktillstånd hele kvällen, hjärtinfarkten va nära, inte bara en gång! Hur kan man elda upp " sä rektege grejjer"
Här är brasan i full gång och jag va så smart att jag tog med mig två stora sopsäckar med rat hemifrån som vi passade på att elda upp. 
Gräseldningen gick väl så där....Är alldeles för blött fortfarande, inte ens med prima hjälpmedel blev det nån fart på elden.
Hern höll jag på få en STROKE modell större!! Kasta ett rektet finbord ditti brasa!! Hujedamej...
Oscar tar en paus
Här höll jag på å få nå fel!!! En prima dörr med så fint gammalt lås
Kommunalarbetare var vårt motto för kvällen. Vila mycket å jobba lite ;-)
Nog att dom inte kasta söta lilla Iris på brasan a....i sin iver att få elda
Titt! Va finén fåtölj som numera inte finns längre

Ja, ja, förutom alla fina saker som försvann så var det en jättekul kväll

Nä, nu ska jag ta och öppna LAGBOKEN och lära sig smittskyddslagen utantill. Där kanske det står nåt om att det är förbjudet att elda upp fina saker. 

/Tack för mig 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar