torsdag 25 februari 2016

Jag är utvecklingsstörd!

Kuckeliku

Usch, redan torsdag, dagarna flyger ju iväg, och denna dag fördrivs som vanligt med studier. Nu är det tändernas anatomi som gäller. Riktigt intressant faktiskt, och ÄNTLIGEN ett ämne där det i alla fall går att hitta riktiga svar på frågorna lärarna har!

Dessvärre fick jag blir varse om att jag är utvecklingsstörd också. Råkade surfa in på Tandläkartidningen.se och fick där läsa:

"Den vanligaste utvecklingsstörningen hos människan är medfödd avsaknad av en eller flera tänder. Mer än en femtedel av befolkningen saknar några visdomständer och vissa saknar en eller flera permanenta tänder." 

Jag är alltså utvecklingsstörd, för jag saknar anlag för både två visdomständer och även för två permanenta premolarer, Hujedamej!! Först är jag utvecklingsstörd och dessutom får jag vara orolig för att mjölktänderna snart ska ramla ut, det bli dyrt de :-)
Bildresultat för tandimplantat kostnad
Då får man drössa till med såna här gaddar istället!

Nä, nu ska jag koka den största pannan kaffe som finns å hinka i mig mängder med rivigt kaffe

/Puss å kram



2 kommentarer:

  1. Ställ en diagnos på det här då... Avsaknaden av två visdomständer och en extra hörntand i gommen... (fast den är givetvis utdragen)

    SvaraRadera
  2. He, he! Vi sätt väl samma diagnos på dig a....Då är vi är alltså utvecklingsstörda båda två ;-) ;-)

    SvaraRadera