fredag 5 februari 2016

Befolkningen i Skorped :-)

YES, då vare fredag igen och jag tror att jag har rapporten under kontroll, fattas bara en sista genomläsning, det blir alltså en ledig helg för mig! 

Vill ni ha färskaste statistiken över SKORPED och dess befolkning??

Ja, jag tänkte väl de.....väldans smarrig läsning så här på fredagsförmiddagen. Nästan bättre än en fräckis!! 

Byar som minskat är:

Uberg minskade med 4 personer

Sjöland minskade med 2 personer 

Aspeå, Johannesberg och Djupsjö minskade med 1 person per by. 

Byar som ökat är:

Byvattnet ökade med 1 person

Skorpeds by ökade med 1 person

Mosjö ökade med 1 person 

Övriga byar har oförändrad statistik. 

Total befolkningsförändring för Skorped socken är -6 personer och Skorpeds äldsta invånare heter   Sven Nilsson 

Statistiken har jag tjuvat från FB och den är beräknad på myndiga personer.

Här får ni ännu smarrigare statistik om byarna:

I Byvattnet bor mest singlar och sambor. Medelåldern är över 65 år. Vad man mest gillar att göra på fritiden är lösa korsord, arbeta i trädgården och hålla på med krukväxter. Väldigt gemytligt där uppe må jag säga! 

På Degersjö där bor det singlar och sambos 65+ och man roar sig med att meka i bilar och jaga.....här är jag lite skeptiskt.....medelåldern kan väl INTE vara 65 år? Å vars ä singlarna nånstans?

Skorpeds by här bor det gifta par utan barn, vi är 50-64 år och vi tjänar över 24 000/månad. våra intressen är motorsport och jakt.

Lännäs är det rena rama ungdomsgården. Där bor det gifta par och medelåldern är ynka 20-34 år. I Lännäs älskar man att snickra, måla och jaga. Men, dom har det fattigt. Inkomsten är bara ca 15 500/månad. 43% lägre än genomsnittet. Dom roar sig säkert med att göra barn iställe för å ärbet ;-) 

Visst var det spännande statistik? 

Undra vad statistiken säger om STÄDNING!! I det här huset är städstatistiken typ 0%....

Men, kaffe dricks det i alla fall. Nu tar jag mig en fjärde kopp för idag

/Over and out




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar