söndag 10 januari 2016

En Anka Dricker Grogg Bara Ensam..



Titt ut!
I fredagskväll gjorde jag äntligen ett ryck och tog fram gitarren...Tränar ju ingenting numera, och jag är så jävla dålig!! Jag vill kunna, men det är SÅ himla svårt :-) Satt å klinkade en timme typ. Tänk om man satt i två timmar varje dag och spelade, då skulle man säkert kunna lära sig en liten låt eller två...
Bildresultat för en anka dricker grogg
Tur att Mats schyssta kom-ihåg-ramsa har fastnat i mitt huvud i alla fall: En Anka Dricker Grogg Bara Ensam = E A D G B E
Kolla in nyaste tillskottet i instrumentfamiljen. En FIOL! Oscar fick den i julklapp. He, he! Fortsätte så här har vi snart väggen full med instrument som ingen kan spela på....Men, håll med om att det är fina konstverk också :-))) Riktigt snygga inredningsdetaljer. Härnäst köper jag nog ett piano. 
Bild från gårdagen. Mest rök vinn!!! 

Ja, jag måste väl nämna vädret idag med, än fast jag börja bli rätt less på det. Idag är det -27.7 grader i Skorped. Det går åt mycket ved :-) 

Apropå ved....bäst att kuta ner i pannan igen. Här ska ELDAS!!! 

/Tjing


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar