söndag 6 december 2015

PROPPMÄTT!

Tjo flöjt!

Jodå, jag har överlevt gårdagens luciafirande. Jag har helt enkelt glömt bort att blogga nå tidigare idag :-)
Nova redo för att vara tärna!

Luciafirandet gick som hejsan uppe i Önskan och alla barn skötte sig jättebra, och va duktiga dom va på sjunga, riktigt proffsigt! Å ändå har dom bara övat en enda gång :-) 
I vanlig ordning var det lotteriförsäljning också. Kolla in vinsterna!!! Nova var förövrigt helnöjd med dom små sockarna och vantarna hon vann. Passade precis till dockan. Efter luciafesten spenderades resten av gårdagskvällen i soffan framför tvn, eller förresten, jag drog ju faktiskt av några ackord på gitarren också. Jämarn va jag ä rakt dålen på spela!
Mamsen klar för Lucia,

Ja ha, whats up idag då? Jo, här har jag suttit med näsan i böckerna...... Det gäll å va på hugget. Jag vill ju inte gärna sitta på julafton å plugga ;-) 

Och det här var  dagens bästa. Två barn som fixade middagen alldeles själva. Pommes duchesses och viltjärpar i enbärssås (favorit i repris)
KLART! Gött som tusan. Nu har jag ätit min köttranson för hela nästa veckan ;-))) 

Nä, nu ska jag kasta Nova ner i badet

Tjingeling/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar