torsdag 8 oktober 2015

Samla pengar till klassresan :-)

Skorped -3 grader mulet

Hej hopp! 

Lillebrors Bästa Kolablandning
Vet ni vad? Nu är det dags för 4-5 att börja tjäna ihop pengar för kommande klassresa. Så håll korpgluggarna öppna för snart dyker våra fina Skorpeds-ungdomar upp och säljer kakor, godis och annat gott!
Hittade den här videon på facebook om hur man ökar försäljningen rejält på helgskvällarna. He, he! 

Nu till min största fråga för dagen...Ska jag våga mig ut på en joggingtur eller inte??? Jag funderar ett tag till medans jag dricker kaffekopp nummer fyra!

SKÅL BÖNDER/


1 kommentar:

  1. När min klass (grundskola) varje år sparade till en klassresa så provade vi kakor, kläder och salami flera år i rad på vår skola med 4 olika företag.
    Förra året provade vi ett nytt företag (beställde på deras hemsida) där vi behöll hälften av allt vi sålde själva, istället för en fjärdedel eller en tredjedel som hos de andra 4 företagen vi använde oss av.

    Man beställer servetter som köps in för 10 kronor styck och säljs för 20 kronor styck... Fungerade jättebra att sälja till familj och grannar :-)

    Deras hemsida finns på http://www.femtioprocent.nu

    SvaraRadera