måndag 26 oktober 2015

Mot HLR utbildning!

Skorped +3 grader strålande sol
Hello,

Idag ska jag bränna över skogen till Sollefteå och gå HLR utbildning. Det ingår i den här kursen och är något som man sedan måste kunna när man jobbar inom tandvården. Man tränar ju detta alldeles för sällan. Sist jag gick HLR var 2011, en kurs som anordnades här i Skorped, där alla som var intresserade fick anmäla sig och gå.

Ni vet väl att vi har en hjärtstartare borta på Servicehuset. Sitter utanpå väggen vid stora entrén.
Bildresultat för hjärtstartare
Man ska aldrig vara rädd för att ingripa! Man kan inte göra fel, allt man gör för att hjälpa är bra. Det sämsta man kan göra är att INTE GÖRA NÅNTING. 

Å annars?
JO! Jag är så nöjd att jag drog iväg på 5 kilometers tur i morse. Då är jag klar med motionen för idag. Härligt med frostig morgonluft!! 
Min nya ROSA reflexväst. Fick lov att rusta mig för mer utespringning. En av anledningarna att jag får problem med vaden beror på för intensiv och likartad löpning. Hade ju liksom kommit in i nån löpbandsperiod. Sprang bara på löpbandet = Not god!....Men,  nu är det slut på det!! 


/Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar