måndag 5 oktober 2015

Konsten att sätta upp en byggnadsställning...



Skorped -1.8 grader strålande sol
Bildresultat för då var det måndag

Då var det måndag igen......och bara vetskapen om att jag kommer att sitta å stirra ner i böckerna och datorn fem dagar i rad får mig att må illa....

Nä, då var det mycket roligare att arbeta som ställningsbyggare! Det fick jag prova på i lördags. Å jämarns va enkelt de va? Kanske man ska sadla om till det istället? Musklerna och styrkan har jag ju redan......Hö, hö, hö!
Så här såg det ut, "pusslet" som vi skulle sätta ihop. Tungt som svinet. 
Bara å kränga på sig handskarna å börja! 
Oscar hjälpte också till :-)
Jajamän! Här har vi kommit en bit på väg,
och då behövdes en bunt rejäla plankor för att kunna bygga vidare på höjden. Snabbt å lustigt hade morsan och jag hämtat ett bamsestor lass. Vi lastade så takräcke blev böjt som en banan....Men, darne vä å förankra, det va då inte våran starka sida. Tog typ dubbelt så lång tid att knyta fast som att lasta. 
Men, nu har vi bestämt att vi ska ha en liten studiecirkel i spännbandsteknik. Kan man anorda kursen på en helgkväll så man få dricka ett vinglas medans man kursar kanske???? 
Soligt och fint var det emellanåt. Tur det inte blåste storm som det gjorde på fredagen
KLART!!! Jäklar vad stabilt och rakt det blev! Morsan är helnöjd och spejar stolt ut över ägorna. 


Tack å hej









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar