söndag 11 oktober 2015

Kinesa!

Hello!

Vilket strålande höstväder det är idag. Har varit ute på en lång cykeltur med barnen, hoppas den friska luften hjälper mot min begynnande förkylning. Känner mig väldigt nysig :-) 

Igår hade jag en heldag med syrran. Först umgicks vi uppe i Lännäs där vi donade med diverse uppdrag. Å sen på kvällen dök Annica och Mats upp och bjöd på en superdupergod KAFFE KARLSSON! Godaste drinken jag druckit på länge. Måste nog köpa mig en flaska Baileys så man kan göra en sån där goding själv nån gång a. 

Bildresultat för kaffe karlssonBildresultat för kaffe karlsson
Kaffe Karlsson är Cointreau och Baileys med kaffe och grädde på toppen. Svingott! Och nyttigt ;-)

OM ens barn kommer på den geniala idén att dom vill sitta på golvet och äta middagen med pinnar, vad svarar man då??? JA!! Såklart :-))) En mycket bra ide tyckte jag. 

Perfekt att äta thailändsk kycklinggryta a´la kines med pinnar, sittandes på golvet. Åsså lite Dan Andersson i högtalarna medans man mumsar, blev en kanonmysig middag. 
Mys på högsta nivå

Det är klåen inte det lättaste att få i sig maten...


Nova, hon va säker! Fick upp stora lass med sina pinnar

Sen hade vi en jättetrevlig kväll ute på altanen som räckte till sena natten. Synd bara att man inte har en vinterbonad altan, blev rätt så burrigt fram på nattkröken.

Och vet ni vad? Just i denna stund håller Oscar och Nova på att laga Söndagsmiddag alldeles på egen hand. Viltjärpar i gräddig enbärssås och rotsaker i ugn. Helt otroligt, I´m impressed ;-))))))

Avslöjar senare hur det smakar

PUSS/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar