söndag 4 oktober 2015

Byvattnet by night!

Skepp å hoj!
Bildresultat för byvattnet
Japp, Då har man gjort den årliga dansen uppe i Byvattnet. Och jag var bland dom yngre denna gång också ;-) Lustigt att få va ung när man ä över 40 år....he, he. Som vanligt serverades det jättegod älgbuffé och kaffe och kaka. 
Bildresultat för älgbuffe
Länsman hade verkligen putsat dansarskorna i år och fick till hela fyra danser under kvällen. En ökning från ifjol kan jag meddela. Men, vi har ju så fullt upp med å sitta och fnittra å skratte hele tiiiin, så det hanns inte dansas så mycket. 

Å harne va BÄSTA  på hela kvällen. En pöjk som hade ett dragspel däri bagaget....Han drog loss flera bitar bland annat Brännpärs vals, Säkkijärvi polka, ja till och med Tomas Ledin spelades på dragspelet. Riktigt begåvad kille, den här grabben hade mer drag i sig än hela dansbandet tyck jag! 


Ett litet smakprov från dragspelaren. Tyvärr var det ju kolmörkt och då verka det bli kolmörkt även på filmen :-) 

Jag hörde det nämnas att det ska bli visafton med tema DAN ANDERSSON uppe på Lokalen i Byvattnet framöver. Men, minns inte om dom sa om två veckor eller???? Torde väl dyka upp nån annonsering på byn. Det måste jag fara på!!! 

Nu mot nya äventyr
Syns å hörs/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar