onsdag 23 september 2015

Lyckan har vänt ;-)


Bildresultat för jogga

Igår var jag till sjukgymnasten Peter Gröndal. Var säker på att jag fått nån skada i vaden och var dörädd att jag inte skulle kunna springa på lääääänge. Men, det var inget skadat utan vadmusklerna hade lurvat ihop sig och stelnat till av för ofta och intensiv träning med för dålig stretchning. En muskel i vänster vad var som en stor hård knöl och gjorde fruktansvärt ont när jag gick eller tog ett för hastigt kliv. Så jag fick värsta massagen för att mjuka upp musklerna, å tametusan så fungerade det! Efter en halvtimme hade den där muskelknölen så gott som försvunnit och smärtan var mycket mindre :-))))) Tjo flöjt!!!! Han har botat mig igen. Han läste i journalen att det var ungefär två år sedan jag var dit sist. Hoppas det dröjer två år till nästa gång igen.....Behöver ni uppsöka en sjukgymnast nån gång så kontakta PG idrott och hälsa! 

Jag fick såklart lite tränings och stretchnings tips också, så nu får jag väl försöka följa dom så gott det går? 

Och jodå, jag fick börja småjogga redan idag om jag ville!!

Sen får jag vara lycklig över att mitt arbete blev godkänt direkt efter att jag fixat till den där fågla fotnoten å källförteckningen. Nu är jag på banan igen.....på alla plan ;-) 

Tack å huj/














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar