torsdag 13 augusti 2015

"Värsta Kantarellplockaren!!"



HA, HA, HA!

Nå så djävulskt besviken jag är på kantarellstället vi besökte här om kvällen....Typ tio svampar hittade vi på hela kvällen. Dynga på brööö! Nån måste ha varit där före och plockat. För det verkar ju va ett riktigt svampår i år, så det borde ha funnits fler tyck jag.
Titta vad löjligt! Var knappt lönt att ta reda på stackarna....går kanske att få ihop en liten stackars sås för två personer om man har tur. 

Men TUR som jag har går jag inte lottlös för det! Min Mamma kom in med en bamsestor skål med kantareller, förvällda och klara för att stoppa direkt i frysen. Hon har såklart hittat massor av svamp på sina hemliga ställen. TACK SÅ MYCKET SNÄLLA MAMSEN!! Nu kan det bli kantarellpaj till kräftorna....

Och vet ni vad? Ikväll ska vi ut på en svampletartur igen. KUL!

Tjo flöjt/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar