måndag 31 augusti 2015

SKÖRDETID!

Hej hopp,

Idag gör jag min sista arbetsdag på Folktandvården i Bredbyn. Har haft det superbra där med fina och hjälpsamma medarbetare. Det blir värdefullt för mig inför mina studier.

Nu till överskriften. Igår blev det en skördedag för mig. Först plockade jag både svarta och röda vinbär som fick dyka direkt ner i saftmajan och bli till smarrig saft. Helsicke vad bekvämt det är med Majan. Bara å slänga ner bär å socker och sen sköt den sig själv. Så nu har vi flera liter saft i frysen.

Sen blev det en hallonplockartur med Mamsen. Exakt TVÅ liter prima hallon följde med mig hem. Bra jobbat tycker jag eftersom vi bara va ute en liten stund :-)
KANON! Att ha egenplockade bär till smothies, efterrätter osv. Inga konstiga tillsatser tack!!

Oscar följde med på hallonplockning, han hittade dom största bären.

Å sist men inte minst drog vi iväg till mitt superställe för Karl-Johansvamp.....Men, där gick jag tyvärr lottlös hem! Inte en tillstymmelse till nån svamp :-( Tråkigt. Kalle-svampar som är så himla goda.
Men, fin utsikt är det i alla fall vid grusgropen. Här har vi vilopaus-


Tjingeling/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar