lördag 15 augusti 2015

champagne = Rena hälsodrycken!

Hej hopp,

Läste på FB (allt som står där är ju sant...) att nån forskare kommit fram till att Champagne förbättrar minnet!! Tusan, vad schysst. Jag tycks ju ha väldigt dåligt minne, så nu ska jag börja sippa på bubbel i tid och otid. Åhhhh, vad frisk jag ska bli :-)))

 

Ny forskning: Champagne kan förbättra minnet och hjälpa mot demens.

Champagne är inte bara gott att dricka. Det kan också ha positiva effekter på minnet.
Ny forskning visar att den bubbliga drycken innehåller fenoler som motverkar åldersrelaterade minnesproblem, som till exempel demens.

Annars då?

Jo, jag säger GRATTIS till Tommy och Kristina som fått en liten pöjk!!

Jag säger GRATTIS till Axel som har kalas idag!!

Och sist men inte minst säger jag GRATTIS till mig själv som drog en 8 kilometers löparrunda nu på morgonen.
Nu ska vi rensa jordgubbar. Hellsprätten vad allt är försenat i år. Jordgubbarna brukar vara annars vara klara i mitten på Juli.
 
PUSS/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar