måndag 27 juli 2015

Mot Arken-biblioteket :-)

God morning

Då var det måndag igen, och jag påbörjar min sista semestervecka. Tiden går fort!

Idag bränner vi in till Övik en sväng. Har några ärenden på Arken-bibblan......Jo minsann! Länsman kan va kulturell när hon vill. Sen hoppas jag på att kunna hitta bättre vårrulledeg någonstans i staden. Måste ju finnas tyck jag??

Här kommer mera semesterbilder:
Lördagskväll i Åsele. Oscar och mamsen tar några partier Poker!
Av tio omgångar vann Oscar nio.....Luktar fusk ;-) I ren besvikelse drog jag senare på iväg på Älgstallet.
Och dränkte mina sorgen med dessa godsaker...
Och lyssnade på SUPERBRA musik av det här gänget! Killen i bandet fick jag se en skymt av redan under fredagen....på systembolaget. Hans slutnota där blev på 11 000 kr!! Vört det va dom dryckerna vi drack upp på Lördagsnatten på Stallet??
Söndagen bjöd på mycket bättre väder i alla fall. Och mycket folk på marknaden. Den här hemska karusellen tyckte barnen va jättekul! Urk...
Yr i bollen efter allt åkande?
"Trolleri-gubben" bjöd upp Nova på scenen för att hjälpa till i sin show. Tror den däringa magikern måste va pensionsmässig snart :-))))) Fast trolla kunde han ju!
Och här ser ni mitt enda och bästa köp på marknaden. En varm och gosig tröja! Ett måste i ett svinkallt Åsele. 

Nä, bäst att reva igång Mercan och dra te stan. Torde ju va proppat med folk där som vanligt. Ha falke inge bätter för sä än å irra omkring där???

Tjing/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar