söndag 17 maj 2015

Polisen på besök!


Hejsvejs! 

Vilken rejäl städdag det blev igår. Först gick vi man ur huse och fejade och fixade nere i Vika, så nu är badplatsen KLAR inför sommaren. Vattnet har släppts på så om en vecka är det fritt fram att ta sig ett dopp.....


Det är årlig tradition att jag städar dasset och omklädningsrummen. Så nu är dasset såpskurat från topp till tå, och nya gardiner har satts upp. Så fint att man rakt blir SKITNÖDIG! 

I år var det rekord i antalet deltagare. KUL!! I Skorped hjälps vi åt. 

Och knappt hade vi städat klart badet så blev det dags för sopning av byvägen. Där var det också rekord i antal deltagare. Det kryllade av sopvilliga Skörpebor!! Sopningen avslutades med korv vid Minigolfbanan. Väldigt trevligt :-) 
Dom här bilderna knyckte jag av Kaj. Finns dom på FB så törs jag ha dom här a....
"Frössenharara" har sopat klart. Här försök vi å värma oss vid elden.

Efter denna suveräna arbetsdag blev det god middag på STATION. Där var det också fullpackat med folk. Vi har det rakt för bra här i Skorped!
Jodå....jag tog på mig den cerisa toppen igår a. 

Och sist men inte minst: POLISEN dök plötsligt upp på Puben igår natt. Vört dom tyckte det gick lite vilt till......njae, det tror jag väl inte. Vi satt bara fredligt och umgicks, så det var nåt helt annat dom va ute efter? Rätt så snögg va dom också. Herr Kling och Klang. Sexiga uniformer!! 

Nä, nu ska Länsman hoppa i duschen och göra sig redo för att gå te Kyrkan. Idag är det avslutning för Miniorerna/Scouterna. 

/Vi syns där




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar