lördag 2 maj 2015

Pedant´n ha vöre framme!

Oj, oj, oj! 

Vad det är rakt rolet å intressant att stapla ved....och helst när man är så pedant som jag är.
På pricken rakt och fint! Tog man fram vattepasse skulle man få se att vedstapeln ä spikrak.
Njaeee. Det tar nog inte lång stund innan kasten ligg ätte backen. Darne vä ögonmåtte ä inte min starka sida....

Och vet ni vad som är det bästa med denna LÖRDAG??? Jo, det finns hur mycket ved som helst kvar att stapla. Yippie!! Blir alltså en givande dag idag med. Jag funderar på om man ska ta och dricka några starköl medans man stapla. Borde ju höja upp stämningen lite tyck jag! 

Ja, ja....får väl se hur det blir med den saken ;-) 

Nåt annat som jag också ska göra idag är att cykla iväg te syrran och inspektera hönshuset dom håll på bygga. Ser ut att bli helschysst!! Jag vill också ha hönor.

/Tack å huj



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar