torsdag 21 maj 2015

Morsdagsbuffé!

Kuckeliku! 

Ni vet väl om att det är stor Morsdagsbuffé på Bygdegården i Mosjö den 31 maj 13-18! Ungdomarna i Baptistkyrkan samlar in pengar till sin verksamhet. ALLA är VÄLKOMNA att åka dit och äta å fika gott å billigt! 120 kr/vuxen och 60 kr/ barn.

Och just därför höll jag igår på att baka å förbereda vad Oscar/Nova ska bidra med till buffén. Vi är nämligen i Sollefteå på Cruising den helgen så jag kan inte fixa det samma dag. Så jag gjorde sånt som förhoppningsvis går att frysa ;-)))
Här har jag pajfyllning på G! En vegetarisk och en med körv...

In i ugnen. Tio ägg och 1 liter vätska gick det åt till fyllningarna.

Klart! En kryddig korvpaj och en tomat å champingjonpaj. Hoppas dom blev goda nu då :-)
Sen gjorde jag en kladdkaka och den här Keylimepajen. Tro hur den smakar? Har aldrig gjort den förut...

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar