måndag 20 april 2015

Bränt va det här!

Morning,

Här om kvällen när vi skulle grilla tänkte jag bidra med en smarrig svampsås. Har ju mycket svamp i frysen efter höstens fina säsong. Tog fram både kantareller och trattisar å gjorde en sås......men, sen skulle jag reda av den lite och då drog jag upp plattan på sexan för såsen skulle koka upp igen, å vad gjorde Länsman sen då???
Jo, hon travade in i badrummet för sminka sig. Glömde helt bort grytan. Efter en låååång stund kände jag hur det stank bränt som tusan!! Ja, jävlar, svampsåsen. En enda stor svart bränd klump, alldeles fastbränt och sotigt. Tur att den inte hann ta eld :-) Tog eländet och slängde ut på bron!

Och tillagade i vredesmod en ny sås såklart. Denna gång med Karl-johansvamp och Trattisar. Jättegott!

Å grytan, min bästa gjutjärns klarade sig med nöd och näppe. Höll på länge och väl på Söndagen för att återställa sötnosen....


Nu är det Måndag igen
/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar